S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Ako sa dobre pripraviť na pracovný pohovor

06.11.2019

Ako sa dobre pripraviť na pracovný pohovor

Ako sa dobre pripraviť na pracovný pohovor

dátum pridania: 03.11.19-23:08 (zdoj: Moja Nitra)

Atraktívny životopis a pútavý motivačný list vám vedia otvoriť dvere až k pozvaniu na pracovný pohovor. Rovnako dôležitá je príprava na pohovor, ako aj vaše správanie počas neho. Ak vás zaujíma, ako presvedčiť na pohovore, čítajte ďalej v našom seriáli.

Vedeli ste, že prvý dojem si o vás ľudia vytvoria už v priebehu 30 sekúnd až 4 minút? A roky v nich zotrvá. Je preto extrémne dôležité vytvoriť výborný prvý dojem. Váš úsmev, stisk ruky, vôňa, výzor a hlas rozhodnú o tom, či ste druhej strane sympatický alebo nesympatický a tiež, v akom duchu bude vedený pracovný pohovor. Rovnako dôležitý je aj ďalší krok – vaša sebaprezentácia počas pohovoru. 

ako sa dobre pripravit na pracovny pohovor


Ako sa dobre pripraviť na pohovor?


Zistite si informácie o firme / budúcom zamestnávateľovi
Znalosť „terénu“ vám dáva väčšiu sebadôveru, presvedčivosť argumentov a zdanie vašej motivácie. Vhodným zdrojom informácií môžu byť: výročné správy, štatistický úrad, internet, noviny, časopisy, veľtrhy, sieť osobných kontaktov. Pripravte si aj nejaké dobré otázky súvisiace s danou prácou, spoločnosťou a jej firemnou kultúrou (napr. Aká by mala byť konkrétne moja pracovná náplň, moje kompetencie a zodpovednosti?, Aké pracovné výsledky odo mňa očakávate?, S kým budem spolupracovať? Aký veľký je tím, v ktorom budem pracovať? Aké sú možnosti ďalšieho vzdelávania?)

Premyslite si logistiku a organizačné veci
Ak idete na nové miesto / adresu, dôležité je si naplánovať cestovanie (autom, dopravným prostriedkom, možnosti parkovania) a preveriť čas potrebný na cestovanie. Vždy si nechávajte časovú rezervu minimálne 15 minút. Ak idete v čase dopravnej špičky, aj viac.
Presnú adresu si overte na mape a majte k dispozícii meno a telefónne číslo na vašu kontaktnú osobu.
Svoje oblečenie prispôsobte typu pozície a druhu organizácie. Formálnym oblečením však nikdy nič nepokazíte.

Pripravte si dokumenty
Pripravte si tie dokumenty, ktoré vyžaduje váš budúci zamestnávateľ a tie, ktoré slúžia na sebaprezentáciu (CV, certifikáty, fotokópie diplomov alebo maturitných vysvedčení, referenčné listy, posudky). Majte poruke aj text inzerátu, aby ste doň mohli v prípade potreby nahliadnuť. Majte pripravený zoznam vlastných otázok na zamestnávateľa. Tiež si môžete pribaliť poznámkový blok spolu s diárom – v prípade ďalšieho stretnutia.

Akú taktiku a správanie zvoliť počas pracovného pohovoru?

  • Buďte príjemný na každého, koho stretnete.
  • Pamätajte na silu prvého dojmu (priamy očný kontakt, pevný stisk ruky, úsmev, primeraná vzdialenosť / gestikulácia / intenzita hlasu a tempo reči).
  • Ak je v prijímacej komisii viac ľudí, udržujte očný kontakt s každým z nich.
  • Snažte sa byť príjemný a uvoľnený. Pokiaľ ste nervózny, zvážte, či prijmete ponúkané nápoje (zostaňte maximálne pri pohári vody).
  • Oslovujte ľudí formálne, pokiaľ vás nevyzvú, aby ste boli neformálny.
  • Buďte stručný, vecný a držte sa témy.
  • Nehovorte príliš zoširoka a vyhýbajte sa žargónu.
  • Podstatné veci, ktoré chcete, aby vynikli, povedzte hneď na začiatku a na záver ich ešte zopakujte. Môžete ich rovnako použiť pri otázke: „Povedzte mi / nám niečo o sebe,“ ktorá zvykne prísť hneď v prvých minútach pohovoru.
  • Hovorte o svojich dosiahnutých pracovných úspechoch.
  • Používajte pozitívny jazyk na vyjadrenie entuziazmu. Entuziazmus a skutočné nadšenie sú často jedným z kľúčových faktorov pri rozhodovaní o prijatí.
  • Nikdy neohovárajte a nekritizujte minulého zamestnávateľa.
  • Buďte pripravení odpovedať aj na ťažké otázky a problémy.
  • Na záver sa uistite, že poznáte ďalší postup a poďakujte komisii alebo tomu, kto s vami viedol rozhovor, za to, že sa s vami stretol a venoval vám svoj čas.
  • Ak máte o prácu veľký záujem, povedzte to hneď na mieste.
  • Učte sa z pohovorov – analyzujte ich. Čo sa vám podarilo a čo by ste nabudúce mohli zlepšiť?  

interviu pracovny pohovor

Ak máte s pohovormi málo skúseností a chcete sa skutočne dobre pripraviť na pracovný pohovor, môžete si ho vyskúšať aj cvične spolu so mnou, pokiaľ sa rozhodnete využiť službu: http://www.hrmaster.sk/Priprava-na-prijimaci-pohovor-a6_13.htm
Nabudúce, v poslednom diele nášho seriálu, sa pozrieme na najúčinnejšie stratégie a techniky hľadania vašej vysnívanej práce. Už teraz sa na vás teším.

Nestihli ste skoršie časti seriálu?

1. časť seriálu Identifikujte svoje kvality a pracovné preferencie ? KLIK SEM

2. časť seriálu Ako napísať atraktívny životopis? KLIK SEM

3. časť seriálu Ako napísať pútavý motivačný list: KLIK SEM

Seriál "Ako nájsť prácu snov" pripravujeme v spolupráci so Silviou Lidajovou.

Silvia Lidajová - osobná vizitka

Dobrý deň. Volám sa Silvia Lidajová. Na internete ma môžete nájsť pod hlavičkou firmy HR Master (www.hrmaster.sk). Mám viac ako 18 rokov praxe v rámci riadenia ľudských zdrojov, hlavne v oblasti výberov, vzdelávania a rozvoja zamestnancov. 13 rokov som pracovala na riadiacich pozíciách v nadnárodných spoločnostiach, kde som vyberala ľudí do rôznych tímov, môj nevynímajúc. Dnes pomáham malým a stredným firmám nájsť správnych ľudí na správne miesta. Rovnako pomáham jednotlivcom v objavovaní svojich talentov a silných stránok, aby práca pre nich nebola len zamestnaním, no hlavne výbornou kariérou či dokonca poslaním.

 

silvia lidajová hr master autor serialu ako si najst pracu snov  
Silvia Lidajová

M2Y2Nj