S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

Ako napísať pútavý motivačný list

23.10.2019

Ako napísať pútavý motivačný list

Seriál: Ako nájsť prácu snov - Ako napísať pútavý motivačný list

dátum pridania: 19.10.19-00:05 (zdroj: Moja Nitra)

Štatistiky ukazujú, že až 15 percent motivačných listov je napísaných s formálnymi chybami. Ako správne a presvedčivo napísať tento dokument, aby boli personalisti vôbec ochotní venovať pozornosť aj vášmu životopisu a prípadne vás pozvať na pohovor? Čítajte v ďalšej časti seriálu Ako nájsť prácu snov.

Viete, aký je rozdiel medzi sprievodným a motivačným listom? Ako má presvedčivý motivačný list vyzerať? Čo písať a čo nepísať do vášho motivačného listu? Akým formálnym a obsahovým chybám sa vyvarovať, aby ste neprišli o šancu byť pozvaní na pracovný pohovor? Prvé, čo personalistov odradí od ďalšieho čítania vašich dokumentov sú totiž chyby: v liste chýbajúce oslovenie, názov spoločnosti alebo meno adresáta je iné, či skomolené, nesedí ani dátum a o gramatických chybách ani nehovoriac.

Sprievodný či motivačný list?

Aby sme predišli nedorozumeniu, je dobré si najskôr ujasniť pojmy. Kandidáti si často zamieňajú sprievodný list s motivačným. Jednoduchú pomôcku môžeme nájsť v názvosloví.


Sprievodný list “sprevádza” váš životopis a naviguje personalistu v tom, na akú pracovnú pozíciu reagujete. Obsahuje hlavne dôvody vášho záujmu o konkrétnu pracovnú pozíciu. Potrebujete v ňom vyzdvihnúť a zdôrazniť tie vaše pracovné schopnosti a skúsenosti, ktoré budúci zamestnávateľ potrebuje a môžu byť pre neho prínosom. Nehovorí nič o vašej konkrétnej motivácii.


Motivačný list stručne povedané definuje prečo práve vy chcete pracovať, práve pre túto spoločnosť a práve na tejto pozícii. Nie je nutné ho prikladať k vášmu životopisu vždy, keď reagujete na inzerované pozície. Prikladajte ho iba v tom prípade, ak vás k tomu v inzercii budúci zamestnávateľ vyzve.

ako ma vyzerat motivacny list


Ako má vyzerať váš motivačný list?

Určite by mal byť originálom, nie kópiu predchádzajúceho motivačného listu. Preto na každú pracovnú pozíciu, na ktorú píšete motivačný list, tento list aktualizujte.

Zistite si informácie o danej spoločnosti (obchodný register, živnostenský register, vlastné webové stránky, odkazy na články).

Ideálny rozsah: 1 A4. Píšte ho ako samostatný dokument, ktorý pošlete spolu so životopisom ako prílohy e-mailu. Nikdy ho nepíšte ako text v e-maile. 

Zamerajte sa na to, čo je pre budúceho zamestnávateľa podstatné. Tu je na mieste mať dobre preštudovaný text inzerátu, hlavne pracovnú náplň a požiadavky na kandidáta (odborné i osobnostné). Potrebujete spraviť akési „premostenie“ medzi vašimi znalosťami, zručnosťami a skúsenosťami a tým, čo budúci zamestnávateľ potrebuje a očakáva od úspešného kandidáta. Rovnako potrebujete vyzdvihnúť svoje prednosti a silné stránky, prípadne 1 – 2 relevantné pracovné úspechy.

Napíšte dôvod pre osobné stretnutie a vložte súhlas so spracovaním osobných údajov.

Na záver si spravte kontrolu. Nie je nič horšie, ako keď váš motivačný list obsahuje chyby. Akékoľvek. Personalistu to zväčša odradí od čítania vášho ďalšieho dokumentu – životopisu.

ako usporiadat motivacny list


Ako usporiadať motivačný list (štruktúra ML):

1.odsek: napíšte na akú pozíciu reagujete, kde ste sa o nej dozvedeli. Ukážte, že viete niečo o danej spoločnosti (aktivity, úspechy, ocenenia).
2. odsek: stručne popíšte vašu kvalifikáciu (znalosti, zručnosti, praktické skúsenosti) a relevantné pracovné úspechy.
3. odsek: spravte premostenie medzi vašimi prednosťami, osobnostnými predpokladmi a požiadavkami budúceho zamestnávateľa.
4. odsek: poďakujte za pozornosť a požiadajte o osobné stretnutie.


Ak ani po prečítaní týchto odporúčaní, nemáte istotu v písaní motivačného listu, môžete využiť moju službu „Ako napísať pútavý motivačný list” 
Nabudúce sa v našom seriáli pozrieme na to, ako sa dobre pripraviť na pohovor, čo sa pýtať / nepýtať a ako odpovedať na záludné otázky. Teším sa na vás.

 

Nestihli ste skoršie časti seriálu?

1. časť seriálu Identifikujte svoje kvality a pracovné preferencie ? KLIK SEM

2. časť seriálu Ako napísať atraktívny životopis? KLIK SEM

Seriál "Ako nájsť prácu snov" pripravujeme v spolupráci so Silviou Lidajovou.

Silvia Lidajová - osobná vizitka

Dobrý deň. Volám sa Silvia Lidajová. Na internete ma môžete nájsť pod hlavičkou firmy HR Master (www.hrmaster.sk). Mám viac ako 18 rokov praxe v rámci riadenia ľudských zdrojov, hlavne v oblasti výberov, vzdelávania a rozvoja zamestnancov. 13 rokov som pracovala na riadiacich pozíciách v nadnárodných spoločnostiach, kde som vyberala ľudí do rôznych tímov, môj nevynímajúc. Dnes pomáham malým a stredným firmám nájsť správnych ľudí na správne miesta. Rovnako pomáham jednotlivcom v objavovaní svojich talentov a silných stránok, aby práca pre nich nebola len zamestnaním, no hlavne výbornou kariérou či dokonca poslaním.

 

silvia lidajová hr master autor serialu ako si najst pracu snov  
Silvia Lidajová

Facebook

ZmU2NTc1